Posúdenie potrieb odbornej prípravy
Inovatívna metodika odbornej prípravy
Inovatívne učebné plány alebo plány odbornej prípravy
Hodnotenie výkonnosti účastníkov odbornej prípravy / efektívnosti činností odbornej prípravy
Európsky seminár o využití osvedčených postupov v oblasti európskej odbornej justičnej prípravy
„Sľubné“, „osvedčené“ alebo „najlepšie“ postupy
Príklady osvedčených postupov v odbornej príprave patria do rôznych oblastí odbornej prípravy:
- posúdenie potrieb odbornej prípravy
- inovatívne učebné plány alebo plány odbornej prípravy
- inovatívna metodika odbornej prípravy
- nástroje odbornej prípravy na podporu správneho uplatňovania práva EÚ a medzinárodnej súdnej spolupráce
- hodnotenie výkonnosti účastníkov odbornej prípravy / efektívnosť činností odbornej prípravy
Tieto príklady boli zhromaždené ako súčasť pilotného projektu o európskej odbornej justičnej príprave, ktorý Európsky parlament navrhol v roku 2012 a Európska komisia vykonala v období rokov 2013 – 2014. Štúdiu o osvedčených postupoch v odbornej príprave realizovala Európska sieť odbornej justičnej prípravy (EJTN) a príklady pochádzajú z 23 inštitúcií odbornej prípravy, ako napríklad vnútroštátne inštitúcie odbornej justičnej prípravy, Akadémia európskeho práva (ERA), Európsky inštitút verejnej správy (EIPA) a samotná EJTN.
Každý informačný prehľad predstavuje hlavné charakteristiky daného postupu, kontaktné údaje inštitúcie odbornej prípravy a iné užitočné poznámky týkajúce sa prenosnosti postupu.
Posúdenie potrieb odbornej prípravy
Estónsko |
|
Štruktúrovaný postup na určenie potrieb odbornej prípravy (333 KB) |
Rumunsko |
Belgicko |
|
Posúdenie celého programu súdu v oblasti duševného zdravia (402 KB) |
Anglicko a Wales |
Chorvátsko |
|
Vytvorenie profilov kompetencií pre sudcov a prokurátorov (337 KB) |
Poľsko |
Anglicko a Wales |
|
Potreby odbornej prípravy, hodnotenie a posúdenie vplyvu (391 KB) |
Akadémia európskeho práva (ERA) |
Európsky inštitút verejnej správy (EIPA) |
|
Francúzsko |
Inovatívne učebné plány alebo plány odbornej prípravy
Inovatívna metodika odbornej prípravy
Komplexná stratégia on-line elektronického vzdelávania (461 KB) |
Bulharsko |
Holandsko |
|
Španielsko |
|
Komplexný mnohostranný prístup k odbornej príprave v oblasti práva EÚ (470 KB) |
Bulharsko |
Rumunsko |
|
Portugalsko |
|
Reálna prípadová štúdia, vypracovaná v reálnom čase s využitím videokonferencie (421 KB) |
Španielsko |
Rumunsko |
|
Bulharsko |
|
Rumunsko |
|
Francúzsko |
|
Vzdelávanie vo veľkých tímoch – metodika snehovej gule (423 KB) |
Anglicko a Wales |
Holandsko |
|
Estónsko |
|
Anglicko a Wales |
|
Sudca v spoločnosti: deontológia, etika a vzťahy s médiami (423 KB) |
Španielsko |
Estónsko |
|
Mediálna komunikácia – interaktívna a viacvrstvová odborná príprava v mediálnej oblasti (309 KB) |
Nemecko |
Nástroje odbornej prípravy na podporu správneho uplatňovania práva EÚ a medzinárodnej súdnej spolupráce
Portugalsko |
|
Holandsko |
|
Taliansko |
|
Španielsko |
|
Maďarsko (Poľsko, Česká republika, Slovensko) |
|
Nepretržité vytváranie sietí (reálnych a virtuálnych) (462 KB) |
Rumunsko |
Európska sieť odbornej justičnej prípravy (EJTN) |
|
Európska sieť odbornej justičnej prípravy (EJTN) |
|
Nemecko |
|
Akadémia európskeho práva (ERA) |
|
Zabezpečenie viditeľnosti obsahu práva EÚ v kurzoch o vnútroštátnom práve (336 KB) |
Holandsko |
Hodnotenie výkonnosti účastníkov odbornej prípravy / efektívnosti činností odbornej prípravy
Belgicko |
|
Holandsko |
|
Nemecko |
|
Akadémia európskeho práva (ERA) |
|
Európsky inštitút verejnej správy (EIPA) |
Európsky seminár o využití osvedčených postupov v oblasti európskej odbornej justičnej prípravy
V dňoch 26. a 27. júna 2014 sa diskutovalo o osvedčených postupoch v oblasti odbornej prípravy na seminári, ktorý Komisia zorganizovala s cieľom umožniť poskytovateľom odbornej prípravy výmenu nápadov pre ďalší rozvoj odbornej prípravy o spôsobe uplatňovania práva EÚ pre odborníkov pracujúcich v oblasti práva. Na seminári sa takisto vysvetlilo, ako môžu finančné prostriedky EÚ pomôcť pri zavádzaní nových techník odbornej prípravy (zvyčajne v prípade projektov zahŕňajúcich cezhraničnú spoluprácu).
Videá z diskusie možno nájsť na webovej lokalite seminára.
„Sľubné“, „osvedčené“ alebo „najlepšie“ postupy
Postupy odbornej prípravy predstavené v tomto oddiele sú označené ako „sľubné“, „osvedčené“, „najlepšie“ alebo „nezaradené“ v súlade s kritériami, ktoré EJTN vymedzila pri realizácií štúdie.
Najlepší postup je program alebo stratégia odbornej prípravy s najvyšším stupňom preukázanej efektívnosti, ktorú podporuje objektívny a komplexný výskum a hodnotenie.
Osvedčený postup je program alebo stratégia, ktorý fungoval v jednej alebo vo viacerých organizáciách a vykazuje potenciál stať sa najlepším postupom, keďže sa v jeho prípade dá objektívne predpokladať, že bude úspešne fungovať aj v iných organizáciách.
Sľubný (niekedy len experimentálny) postup odbornej justičnej prípravy je postup, v prípade ktorého existujú aspoň predbežné dôkazy o jeho efektívnosti alebo v prípade ktorého existuje možnosť generovať údaje, ktoré budú užitočné pri určovaní jeho potenciálu stať sa osvedčeným alebo najlepším postupom, ktorý sa bude môcť preniesť do širšieho a rôznorodejšieho prostredia odbornej justičnej prípravy.
Efektívny postup je potenciálne prenosný kdekoľvek či už vcelku, alebo v prispôsobenom formáte v závislosti od okolností.
Niektoré postupy sa nedajú zaradiť, pretože napriek vzbudenému záujmu neboli k dispozícii dostatočné údaje na ich zaradenie podľa vyššie uvedených kritérií.